Indledning

Handelsbetingelserne er bindende for dig, og du bør derfor læse dem grundigt igennem. Hvis du har spørgsmål, er du naturligvis velkommen til at kontakte vores kundeservice.

Bemærk venligst, at vi forbeholder os ret til løbende at opdatere vores handelsbetingelser.

Betaling og bestilling
Mio-Bio modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, JCB samt gennem ViaBill. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Alle beløb er i danske kroner (DKK) og er inkl. moms.

Mio-Bio.dk bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Når du køber på vores shop, tilbyder vi muligheden for at du, efter købet er gennemført, kan foretage tilkøb til din eksisterende ordre. Dette gøres ved at vælge ’Tilkøb’ på kvitteringssiden. Herefter modtager du en ny ordrebekræftelse med den samlede opdaterede ordre. Denne mulighed er tilgængelig indtil tilkøb-knappen ikke længere er klikbar.

Levering

Mio-Bio har flere af de viste varer på eget lager, og vi leverer derfor som regel inden for 1-3 hverdage. Der kan dog være situationer hvor enkelte varer er udsolgte, og der derfor vil opstå længere leveringstid.

Sådan oplyses du om leveringstiden:

  • Leveringstiden kan være forskellig fra produkt til produkt. Hvis vores leveringstid overskrider 1-3 hverdage, vil dette være angivet på produktsiden.
  • Skulle du på samme ordre bestille produkter med forskellig leveringstid, er det, medmindre andet aftales, den seneste leveringstid, som gør sig gældende for hele ordren.
  • Når din ordre er afsendt fra vores lager, vil du modtage en mail fra os.

De oplyste leveringstider er vejledende, og vi kontakter dig hurtigst muligt, såfremt dine produkter mod forventning skulle blive forsinket.

Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.

Mio-Bio vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Ved returnering
Returnering af varer foregår efter aftale med kundeservice. Send enten en mail til kontakt@mio-bio.dk eller ring til vores kundeservice på hverdage mellem kl. 10-16 på tlf.: 22 80 00 76

Reklamationer sendes til:

Mio-Bio
Københavnsvej 11
4800 Nykøbing Falster

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Refusion
Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores Webshop.

Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Meddelelsen skal gives pr. mail på kontakt@mio-bio.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

PriceRunner Købsgaranti

Når du handler hos os, er du omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Dermed er du sikret op til 50.000 kroner, hvis et problem skulle opstå i forbindelse med dit køb. Købsgarantien koster intet og gælder for alle medlemmer, der er logget ind på PriceRunner.

Hvis du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem, så kan du inden for en time efter dit køb gennemføre din registrering. Det er gratis og kan gøres her.

Hvis du ønsker, at dit køb skal sikres gennem Købsgarantien, skal din bestilling være adresseret til dig som forbruger. Med Købsgarantien får du erstatning, hvis en vare er beskadiget, hvis en vare mangler ved levering, hvis levering af varen udebliver eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet.

Hvis noget går galt i forbindelse med dit køb, dækker PriceRunner Købsgaranti dig for såvel anskaffelsesomkostninger som fragtudgifter. Du får også erstatning for den direkte økonomiske skade, du eventuelt har lidt på grund af fejlen. PriceRunner Købsgaranti erstatter ikke eventuelt værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger.

Besøg PriceRunner for mere information.

Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: kontakt@mio-bio.dk